Over

Over ons

Welkom!


Assen kent 2 moskeeën van “Ahlul-Sunnah wal Jamaa'ah” , waaronder: AS-Soennah moskee en  een TURKSE moskee. 
In 1998 heeft de Marokkaanse / moslimgemeenschap in de stad Assen een school gebouw gekocht, waar zich de huidige AS-Soennah moskee bevind . De Moskee bevindt zich op een centrale plek in Assen en wordt bezocht door bezoekers met vele verschillende nationaliteiten.
Kom ook

Geloof


Onze geloof vormt de hoeksteen van onze moskee.  Dit geloof staat tijdens al onze activiteiten en bijeenkomsten centraal. Wij willen als gemeenschap vooral de boodschap van vrede en tolerantie uitdragen.

Quran


De Quran is het heilige boek van de moslims. Het Arabische woord قرآن (qoer’ān) betekent letterlijk ‘oplezing’ of ‘voordracht’. De Koran bestaat uit 114 soera’s (hoofdstukken), die weer onderverdeeld zijn in 6226 ayat (verzen). Uitgezonderd het soera ‘Het Berouw’ beginnen alle soera’s in de Koran met ‘Bismillah ar-Rahmaan ar-Rahiem’: In de Naam van Allah, de Genadevolle, De Barmhartige. De Koran is de daadwerkelijke openbaring van Allah, een leidraad voor de gehele mensheid en een vervulling van eerder geopenbaarde geschriften zoals de originele Thora (Taurat), de originele Bijbel (Injil) en de originele Psalmen (Zaboer). 

Gemeenschap


Iedereen is welkom in onze gemeenschap, zij het dat je moslim bent of niet. Er is binnen onze gemeenschap geen onderscheid gemaakt in afkomst of kleur, noch aanzien of in bezit. Onze deuren staan open voor eenieder die deel wilt uitmaken van de gemeenschap dan wel kennis went op te doen van de gemeenschap of de Islam in het algemeen.

De Edele Quran

De Heilige Koran is het Heilige Boek of de Bijbel van de moslims. Het bepaalt voor hen de wetten, geboden en codes voor hun sociaal en moreel gedrag, en bevat een uitgebreide religieuze filosofie.

De taal van de Koran is Arabisch. Het is een compilatie van de verbale openbaringen die de profeet Muhammad (vrede zij met hem) over een periode van drieëntwintig jaar heeft gekregen.

De Heilige Koran is verdeeld in 114 hoofdstukken en elk hoofdstuk bestaat uit individuele verzen. De hoofdstukken (in het Arabisch Surah genoemd) hebben verschillende lengtes, sommige bestaan ​​uit een paar regels, terwijl andere veel pagina's bevatten. De tekst van de Heilige Koran is de afgelopen 1500 jaar ongewijzigd gebleven. De miljoenen exemplaren van de koran die tegenwoordig in de wereld circuleren, zijn allemaal identiek tot op één enkele letter. En dit is niet vreemd, omdat Allah in de Heilige Koran zegt dat Hij Zelf dit boek zal bewaken:

“Zeker, wij zijn het die de uiteenzetting hebben geopenbaard, en zeker zijn wij het die de hoeders zijn” (15:10)

Voor de moslims is de koran het woord van Allah en bevat volledige begeleiding voor de mensheid. Veel van de koran gaat over Allah, Zijn Eigenschappen en de relatie van de mens tot Hem. Maar het bevat ook richtlijnen voor de gelovigen, historische verslagen van bepaalde profeten en volkeren, argumenten voor het accepteren van Mohammed als een echte profeet (vrede zij met hem) en goed nieuws voor de gelovigen.

Mocht u interesse hebben in het lezen van de Quran dan raden wij u de Edele Koran van S. Siregar to koop op bol en bij de meeste boekenwinkels. Mocht u deze zelf niet kunnen verkrijgen dan wel de financiële middelen niet hebben tot aanschaf dan kunt u gerust een mail sturen naar info@elmoslimien.nl Wij zorgen dan dat u een gratis kopie ontvangt.



Jeugdafdeling


De jeugd is een unieke levensperiode gevuld met verkenning, ontdekking, spanning en voldoening. De jeugdafdeling van de Moskee zorgt voor activiteiten om zo de jeugd actief bezig te houden met het geloof, met elkaar en met het verrichten van goede daden. Een van de belangrijkste aspecten binnen de Islam, na Monotheïsme, is het verrichten goede daden. Deze daden zijn vooral gericht op het je dienstbaar opstellen naar je mede mens en omgeving.

De moskee is nog bezig met het vormgeven van de jeugdafdeling. Binnenkort wordt hier meer over gecommuniceerd.
ONS NIEUWS

Kinderafdeling


De Islam bevat een boodschap voor iedereen, ongeacht leeftijd en taal. Door kinderen van hun jongs af aan te betrekken bij de Moskee zorgt u, als ouder, dat uw kind opgroeit met het bewust zijn van Allah (God). De moskee leert de kinderen op een spelende manier de basis principes binnen de islam. Daarnaast vormt de moskee een plek voor contact met mede leeftijdgenootjes en een kans om voor u als ouder wat meer tijd door te brengen met uw kind in een van de Huizen van Allah.  Neem voor meer informatie contact op met een van onze bestuurders of stuur een email naar info@elmoslimien.nl 
NEEM CONTACT MET ONS OP

Bestuur


Share by: